Mocni Rendzeri vs. komercijalizacije detinjstva

Pre nego sto pocnem, prvo da se zahvalim na komentarima proslog bloga – ma kakvi god da bili.

Kao drugo, cini se da je blog dugacak, ALI se procita  CEO za 00:04:16 a sad na temu…

Mocni Rendzeri vs. Komercijala Detinjstva.

Sedim na trosedu, hladno mi je, treba da se presvucem. Rano jutro, jos plus magla, kao I voditeljka RTS1 programa me nerviraju. Oci su mi jedva otvorene. Zasto ne mogu da spavam ko svet…PA VIKEND JE!!

Pregledajuci kanale, da bih sklonio zenu koja govori o stanju na putevima ovog jutra u BGu, naisao sam na OBN. Sve je bilo sasvim ocekivano do tog momenta. Na OBNu se vrteo crtani ‘Bratz Lutke’.

Moj mozak je groznjicavo radio: bio je neverovatno zainteresovan do kog extrema je doslo reklamiranje anoreksije; a drugo nije mogao ni da zamisli, a kamoli veruje da postoji nesto kao 3D Bratz crtani film.

Nakon gledanja nekoliko minuta crtanog, sav iznenadjen MORAO sam da otkrijem pricu. Naime, ‘Maca Faca’ je kidnapovana od strane dve neke zlikovkinje bliznakinje koje su ultra Paris Hilton kopije – Maca Faca visi zavezana iznad ogromnog kotla prepunog neke roze tecnosti… I dok je neka muska (wth?) Bratz lutka samo posmatrala scenu, na kraju je super kool mocna ‘vec kako se zove’ spasila ‘Macu Facu’ I njih dve su otisle sa muskom Bratz lutkom na ogroman sladoled, koje nisu ni pipnule.

Vreme iznenadjenja je bilo davno gotovo. Osecao sam se trulo. Bio sam zarazen nekom prljavstinom! Moje oci su me bolele izvan svih mera… povracalo mi se… Osecao sam se POGANO… TV sam jedva iskljucio, i tako sam ostao da sedim, gledajuci u prazno.

Svet je odjednom postao hladno i prazno mesto. Nisam mogao da verujem u ono sto sam video. Da li je moguce da postoji takva ZLA stvar koja truje decu, terajuci ih da promene svoja verovanja I pogled na svet?

Kada sam ja bio mali, (isao u skolicu) redovno smo se u dvoristu igrali mocnih rendzera. Bilo je zabavno – ja sam uvek bio najvazniji mocni rendzer (da, bio sam byatch), i svi smo leteli, ubijali monstrume itd. Pogledajte nostalgicne uvodne shpice:

Btw: omiljeni mi je bio Tommy-kad je jos bio zeleni power ranger, a najbolji rozi Rendzer je bila Kimberley – da se zna.

Mi se u skolici (i pocetku osnovne) nismo ‘samo’ igrali mocnih rendzera. Mocni Rendzeri su slali veoma ozbiljnu moralnu pouku, koja i dan danas treba da se nauci. Oni su promovisali TEAMWORK, kao i prijateljstvo. Pravo prijateljstvo. Borili su se rotiv ZLA, protiv Zite i slicnih. No, secam se nekih epizoda gde su se borili protiv ljubomore, pohlepe,  izdaje… i prosto se osoba iznenadi da jedna takva serija, pokazuje tako vazne MORALNE poruke. Mocni Rendzeri su bili deo svacijeg detinjstva: od 1998 pa sve do danas.

Jos jedan (iako malo manje poznat kad sam ja bio mali) veoma vazan element cinili su, niko drugi osim Transformersa. Sve je pocelo od igracaka, koje su kasnije dobile i pricu, i strip, pa napokon i crtani, i film. Transformersi su bili odlicni – i ko god srao drugacije moze da odjebe, jer SIGURNO nema dobar razlog zasto ne bi bili odlicni. Iako su se Transformersi vise posvetili ka akciji, unistavanju Megatrona (glavni zli lik), ipak je Optimus Prime bio taj koji je UVEK postupao pravilno, koji je imao savrsena moralna nacela; pokusavao da spasi *nas ljude* od Megatrona… jbt on je toliko dobar da pokusava da spase rasu debila koji ce se ionako unistiti… Zbog toga i mnogih drugih razloga, Optimus je zasluzio da bude idol mnogih, mladih decaka – ukljucujuci i mene.

 

I sad kada pogledam sve te novije crtane filmove… to nema smisla: Tom i Jerry (ma koliko god bili smesni) se stalno tuku, barbika jos uvek izgleda lepo, ActionMan kulira, Jetix (Fox Kids) pusta neke bolesne komercijale, Cartoon Network pokusava da ‘proda’ nesto poucno, ali to ide slabo…

Razmisljam tako, sedeci na dvosedu, kuda ide ovaj svet. Kakva ce buduca deca da budu, kada ih truju smecem kao crtanim filmovima o Bratz lutkama – ciji je tvorac ocigledno imao komplekse: ogromne glave, i uska tela, wtf? Bratz kao propagiraju da svi budu prijateljice… ma jeste sigurno! One same propagiraju modne diazjnere, i dobro oblacenje, sjaj za usne, minjuse i blink-blinkz; pokusavaju da budu nesto dobro, ali to je TOLIKO PROVIDNA LAZ, da mi se povraca…

Kao zavrsnu rec, ostavljam potpuno (ne) vezanu Dove reklamu…

(Komentari/kritike/izjave besa su uvek dobrodosle)

4 реаговања на Mocni Rendzeri vs. komercijalizacije detinjstva

  1. Milan каже:

    Nope… Isto je bilo i tada i danas… Danas umesto Moćnih Rendžera imaš razne druge crtaće/serije (Monster Warriors xD), a ranije si umesto Bratz imao Barbie, mada u Barbike izgledale normalno, za razliku od glavatih Bratz… BTW ne žali se na glave Bratz lutkica – na njihovu veličinu uticali su tvoji omiljeni crtaći – DEBILNA MANGA i DEBILNI ANIME!

    I za kraj: CRTANI FILMOVI SU ODUVEK BILI DEBILNI, I ODUVEK SU IMALI ISTU SVRHU – MALO ZABAVITI DECU, A USPUT ZGRNUTI OD NJIH PUNO PARA PRODAJOM IGRAČAKA I OSTALIH S*ANJA.

  2. Milan каже:

    Ah, da… Da dodam… I Moćni Rendžeri zajedno sa Transformersima su komercijala, samo bezazlenija po dečju psihu (jer ne nameće deci komplekse ponašanja jedne prositutke i ostale loše komplekse).

  3. kul ja каже:

    mocni rendzeri su klasika.
    To nije debilna serija i ovim komentarima si pljunuo na ono sto si napisao pre toga.

  4. kosta каже:

    Moćni rendzeri su moja omiljena serija svih vremena. U to vreme se živelo uglavnom skromno i bez većih foliranja. Svi klinci od predškolskog uzrasta do VII i VIII razreda bili su zatrovani tom serijom koja je već odavno postojala u Japanu, ali američka verzija je mnogo bolje urađena. Nisam imao kao klinac puno igračaka a ni epizoda na kasetama a neprestano sam se igrao sa ortacima pa mi nisu ni trebale. Voleo bih da nabavim i sada da gledam neke epizode jer me podsećaju na te davne dane!!!!!!!!!!!!

Оставите одговор

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

